حسین ملکوتی‌خواه، مدیرعامل شرکت «کربی پلیمر»: در «کربی پلیمر» بهترین متخصصان و آزمایشگاه‌های تولید را داریم


حسین ملکوتی‌خواه، مدیرعامل شرکت «کربی پلیمر»: در «کربی پلیمر» بهترین متخصصان و آزمایشگاه‌های تولید را داریم
شرکت «کربی پلیمر» در سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را به عنوان یکی از اولین و اصلی‌ترین فروشندگان و عرضه‌کنندگان مواد اولیه و افزودنی‌های مورد مصرف در صنایع پلاستیک به‌خصوص مستربچ‌ها آغاز کرده و در سال ۱۳۶۸ نام خود را به‌عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان مستربچ در ایران مطرح کرده است. پس از آن در سال ۱۳۷۰ با تاسیس کارخانه «کربی پلیمر» (مستربچ ایرکو سابق) فعالیت خود را در زمینه تولید، توزیع و پخش انواع مستربچ‌ها گسترش داده و تا امروز مسیری رو به پیشرفت را پیموده است. به مناسبت دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با حسین ملکوتی‌خواه، مدیرعامل موفق و توانای این شرکت گفت‌وگو کردیم.

مهم‌ترین وجه تمایز محصولات «کربی پلیمر» را نسبت به رقبای بازار در چه می‌دانید؟

این شرکت با تکیه بر تجربه و توان علمی، عملی و بازرگانی خود و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و پیشرفته‌ترین خطوط تولید و با وجود نمایندگی‌های فروش متعدد در اقصی نقاط ایران و کشورهای همسایه خود را متعهد به پی‌گیری درخواست‌های مشتریان و رفع نیاز آن‌ها می‌داند. «کربی پلیمر» با بهره‌مندی از کادری فنی، متخصص، مجرب و آموزش‌دیده در زمینه‌های خرید مواد اولیه، تولید، کنترل کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش، یاری‌رسان تولیدکنندگان در زمینه‌های مشاوره، تهیه، تولید و تحویل کالای مورد نیاز آن‌هاست. جنس‌های تولید کارخانه ما کاملاً بر استانداردهای بین‌المللی منطبق است. ما بهترین ماشین‌آلات، بهترین متخصص و بهترین آزمایشگاه را برای تولید داریم و مکاتبه مداوم با شرکت‌های تولیدکننده بزرگ باعث شد ما هم بتوانیم همان جنس را با کیفیت کارخانه‌های بزرگ تولید کنیم و به فروش برسانیم.

محصولات شما به کدام کشورها صادر می‌شود؟

در حال حاضر تولیدات «کربی پلیمر» به کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، عراق، افغانستان، ترکیه و ارمنستان صادر می‌شوند.

آیا محصولات جدیدی را در نمایشگاه «ایران پلاست» امسال رونمایی کرده‌اید؟

یک‌سری افزودنی‌های جدید به بازار وارد کردیم که خصوصیات ویژه خودشان را دارد.

نمایشگاه ایران پلاست نسبت به نمایشگاه‌های مرتبط در سایر کشورها چه جایگاهی دارد؟

متاسفانه تبلیغات نمایشگاه با این اهمیت بسیار کم است و تبلیغات خارج از نمایشگاه باید افزایش پیدا کند و به‌خصوص تبلیغات فرامرزی بیش‌تری انجام شود. «ایران پلاست» باید مانند نمایشگاه «چاینا پلاست» از ماه‌ها قبل تبلیغاتش را آغاز کند تا از سراسر جهان بازدیدکننده داشته باشد. در واقع مهم‌ترین هدف «ایران پلاست» جلب مشتری برون‌مرزی است و حالا که این نمایشگاه رشد کرده و به نمایشگاه خوبی تبدیل شده، باید تبلیغات آن هم افزایش پیدا کند.

به عنوان یکی از تولیدکنندگان و فعالان صنعت پلیمر و مستربچ چه توقعی از مسئولان دارید؟

تنها توقع ما از مسئولان حمایت از تولید است، آن‌هم در تمام مراحل تولید از ابتدا تا فروش و صادرات محصولات. البته دولت حمایت‌هایی هم می‌کند؛ مثلا در شهرک‌های صنعتی زمین و تسهیلات به تولیدکنندگان می‌دهد. منتها تا وقتی در تحریم‌ها گیر افتاده‌ایم، این حمایت‌ها فایده‌ای به حال‌ ما ندارد. تولیدکننده باید بتواند به‌راحتی جنس تولید‌شده را صادر کند و پول رد و بدل کند و مسئولان باید تحریم‌ها را – که تاکنون اسمی برداشته شده‌ بود – در واقعیت از سر راه صنعت و اقصاد کشور بردارند.

 preloader