مدیرعامل شرکت فاران تابش: ارائه کالای با کیفیت افتخار ماست


مدیرعامل شرکت فاران تابش: ارائه کالای با کیفیت افتخار ماست

شرکت فاران تابش از سال 1388 کار خود را شروع کرد و از سال 1392 در تمام نمایشگاه‌ها حضور داشته‌است. این شرکت که هر سال با محصولات جدیدی به نمایشگاه می‌آید، بر کیفیت کالا و خدمات پس از فروش خود تأکید بسیار دارد. با مدیرعامل شرکت، عبدالمجید علیئی درباره محصولات و فعالیت‌های فاران تابش به گفت‌وگو نشستیم. 

درباره فعالیت‌های شرکت فاران تابش بیشتر توضیح دهید.

ما در زمینه سیستم گرمایش تابشی موضعی فعالیت داریم و واحد تولیدمان در کرج واقع است. قطعات اصلی از ایتالیا وارد می‌شود و مشعل‌ها در اینجا مونتاژ می‌شوند. تا حد ممکن و تا جایی که قطعات با کیفیت در کشور وجود داشته‌است از تولیدات داخلی مثل شرکت الکتروژن استفاده کرده‌ایم. ولی در رابطه با قطعاتی مانند شیر برقی و سنسور فشار ایمنی تولیدکننده داخلی نداریم و مجبوریم که از قطعات خارجی استفاده کنیم. در این مورد هم از برترین برندهای معتبر اروپایی مثلGROUP  SIT  ایتالیا قطعات را خریداری می‌کنیم که این شرکت هم در نمایشگاه حضور دارد.

شرکت شما تاکنون به چه موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است؟

با جرأت می‌گویم که درصد قابل توجهی از تجهیز کشور را در زمینه سیستم‌های تولیدی‌مان در دست داریم. به برترین برندهای ایران در صنایعی مانند خودروسازی و صنایع نظامی توانسته‌ایم محصولات خود را ارائه کنیم. بالاترین افتخارمان این است که مشتریان رضایت کامل از ما دارند.

برای ارتقای کیفیت محصولات خود چه تمهیداتی داشته‌اید؟

بحث قطعات در سیستم تابشی مهم است، متأسفانه لوله‌هایی با الفاظ آتش‌خوار مورد استفاده قرار می‌گیرد که به هیچ وجه کیفیت ندارند و پوسیدگی‌هایش واضح است. تمام برندهای مطرح دنیا برای سیستم‌های تابشی از لوله‌های آلومینایز استفاده می‌کنند. ما مفتخریم که با وجود اینکه تولیدکننده داخلی برای این محصول وجود ندارد، محصول را وارد می‌کنیم و در تمام سیستم‌هایمان از قطعاتی که اروپایی‌ها به کار می‌برند استفاده می‌کنیم. به تازگی استاندارد تشویقی برای کالاهای موجود در صنعت ما وضع شده‌است و این استاندارد فقط تشویقی است و اجباری نیست، در حالی که اجناس ما توسط اروپا تایید شده است، چراکه وارداتی هستند. قطعاتی که توسط ما استفاده می‌شود در ایران دفتر فروش دارند و ما از قطعات اصل استفاده می‌کنیم. تمام تست ریپورت‌های سال جاری موجود است و از کانال‌های معتبر تهیه و وارد می‌شوند.

مزایای محصولات و خدماتتان نسبت به رقبا چیست؟

 بحث گارانتی در سیستم‌های ما بسیار مهم است. ما شرکت فاران سرویس را در دل مجموعه خود داریم که در زمینه این خدمات فعال است،  منشور این شرکت به این صورت است که به مراجعه کنندگان می‌گوییم در ابتدا به شرکت فروشنده خود مراجعه کنند و اگر شرکت مورد نظر به آنها سرویس‌های لازم را نداد، فاران سرویس آنها را پوشش خواهد داد، البته برای مشتریان فاران تابش تخفیف خاصی قایل می‌شویم. در واقع بخشی از هزینه‌ای که از مشتری دریافت می‌شود برای خدمات پس از فروش است اما متأسفانه بعضی برندها در این مورد قصور فراوان دارند.

محصولات جدیدی که به نمایشگاه آورده‌اید را معرفی کنید.

امسال محصول جدیدی داریم، و آن هم تابشی‌های سرامیکی هستند، برای فضاهایی که نتوانیم از سیستم‌های لوله‌ای استفاده کنیم یا سیستم پورتابل مدنظر باشد از سیستم‌های سرامیکی استفاده می‌شود. این محصول را به نمایشگاه آورده‌ایم، کالای معقولی است و در اینجا هم آن را برای مشتری تست می‌کنیم.

برای سال آینده چه طرح‌های توسعه‌ای در دست دارید؟

در زمینه ساخت درایرهای صنعتی کاملا فعال شده‌ایم و خشک‌کن‌های مختلف را داریم که به امید خدا سال آینده یک خشک‌کن بسیار حرفه‌ای را در نمایشگاه معرفی می‌کنیم.

صادرات هم دارید؟

به کشورهای اطراف مقداری صادرات داریم. واقعیت این است که کشورهای اروپایی از ما خرید نمی‌کنند چون قطعات اصلی ما از اروپا وارد می‌شود اما کشورهایی مانند آذربایجان و قرقیزستان خریدار تولیدات ما هستند و ما از نمایندگی تبریز به آنها فروش داریم که انشالله بیشتر هم خواهد شد.

افتخار شرکت خود را در چه می‌دانید؟

در واقع بزرگترین افتخار ما رضایت مشتری است. بیشتر از هر نکته‌ای باید کیفیت محصول را بررسی کرد. شعار ما این است که با ما تماس نگیرید، کیفیت ما را از مشتری‌هایمان بپرسید. ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی وظیفه یک تولیدکننده است. اصلا خوشایند نیست که یک شرکت بخواهد هر روز مسئول خدمات پس از فروشش را به محل خریدار بفرستد بلکه باید کالا از کیفیتی برخوردار باشد که نیازی به خدمات هر روزه نباشد. باید یاد بگیریم در ابتدا درست بسازیم. استانداردهای کشور برای محصولات ما در حال حاضر تشویقی است، ولی اگر روزی اجباری شود حتما در سریع‌ترین زمان آن را کسب می‌کنیم.

در زمینه کار خود با چه مشکلاتی روبرو بوده‌اید؟

یکی از مشکلات ما این است که سال گذشته امکان خرید اعتباری به آسانی فراهم بود اما امسال به هیچ وجه مقدور نیست. سال‌های گذشته با ارزش معادل ارز دولتی کالای خود را خرید می‌کردیم اما در سال جاری چنین امکانی برای ما فراهم نشده است و با ارز آزاد نیازهای خود را تهیه می‌کنیم. به همین دلیل قیمت محصول نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که امیدواریم شرایط بهبود پیدا کند.

 preloader