تلاش «الین پارسه» ارائه محصولات ورزشی با بالاترین کیفیت است


تلاش «الین پارسه» ارائه محصولات ورزشی با بالاترین کیفیت است

الهام محمدعلی خان، مدیرعامل شرکت الین پارسه:

گروه مهندسی ورزش الین پارسه با تلاش یک بانوی کارآفرین شروع به کار کرد و در زمینه واردات و عرضه تجهیزات بدن‌سازی حرفه‌ای داخل سالن و تجهیزات بولینگ، سوله‌های ورزشی و کلبه‌های چوبی فعالیت دارد. این گروه توانست با برنامه‌ریزی به گونه‌ای در مسیر خود پیش رود که امروز به عنوان برترین شرکت واردکننده این تجهیزات از لحاظ کیفیت شناخته می‌شود و با بیش از پنج‌هزار ارگان و سازمان دولتی و خصوصی به صورت مستقیم و غیرمستقیم همکاری دارد. الهام محمدعلی خان، مدیرعامل موفق شرکت از محصولات شرکت و تلاش‌هایش برای ارائه ایده‌های نو گفت.

لطفا مختصری درباره تاریخچه شرکت الین پارسه و زمینه فعالیت آن توضیح دهید؟

شرکت ما از سال 1383 راه‌اندازی شد و ابتدا به عنوان اسپیناس اسپرت کار می‌کرد و از سال 89 به شرکت الین پارسه تبدیل شد. از این سال‌ تصمیم گرفتیم کارهای جدیدی را در حوزه دستگاه‌های بدن‌سازی انجام دهیم، مثلا برندهایی را که تا پیش از آن در زمینه تجهیزات بدن‌سازی وجود نداشت‌ وارد کردیم. این کار را به صورت حرفه‌ای و علمی و با تحقیق شروع کردیم. از کسانی که در رشته مهندسی ورزشی تحصیل کرده بودند استفاده کردیم و آن‌ها در این خصوص به شناخت بازار پرداختند و نیازهای بازار را به ما اعلام کردند. ما هم دستگاه‌ها را با برندهای خاص وارد کردیم که مشتریان ویژه خود را پیدا کرد. مصرف‌کنندگانی که دستگاه‌های خاصی را در یک رِنج قیمت می‌خواستند از این دستگاه‌ها استقبال کردند. به‌تدریج سبد کالایی ما اضافه‌تر شد و الان 9 سطح دستگاه بدن‌سازی مدرن داریم که همه آن‌ها دیزاین سال 2018 هستند و در نمایشگاه‌های معتبر اروپایی به نمایش درآمده‌اند.

ویژگی و دستاوردهای شرکت الین پارسه در مقایسه با رقبای موجود در بازار چیست؟

ما در ایران باید همیشه بهترین‌ها را داشته باشیم، چراکه ایران و ایرانی لایق بهترین‌ها هستند. به همین دلیل با تلاش و سرمایه‌گذاری بیش‌تر توانستیم هر دستگاهی را که هر سال در نمایشگاه‌های آلمان و سایر کشورها به نمایش در می‌آید به کشور خودمان بیاوریم و در نمایشگاه بین‌المللی در معرض دید بگذاریم. محصولات ما از چین وارد می‌شود اما با این‌که کارخانه‌های آن‌ها در این کشور است، تحت لیسانس آمریکا و آلمان هستند. در این مدت تونسته‌ایم بازار خیلی خوبی ایجاد کنیم و حجم زیادی از مشتریانی را که تجهیزات مختلف از سطوح گوناگون می‌خواهند به محصولات خود جذب کنیم. الان به عنوان تنها شرکتی در کشور که همزمان محصولات 9 لاین بدن‌سازی را وارد می‌کند شناخته شده‌ایم و نفر اول در این زمینه هستیم. با این وجود هنوز جای کار زیادی وجود دارد و می‌توانیم با تلاش بیش‌تر به اهداف بلندمرتبه‌تری دست پیدا کنیم.

مزیت کالاهای‌ شما نسبت به شرکت‌های دیگر چیست؟

داشتن ایده‌های نو اولین گامی است که باعث می‌شود نسبت به رقبا متمایز باشیم. با همین تصور همیشه سعی کرده‌ایم ایده‌های نو را ارائه کنیم و به اجرا بگذاریم. امسال برای اولین بار دستگاه‌های رنگی با رنگ‌های قرمز، سبز و صورتی را وارد بازار کردیم که برای باشگاه‌های بانوان جذاب است. تا الان این دستگاه‌ها خیلی مورد توجه نبودند، اما همین تغییرات در رنگ دستگاه می‌تواند بر کار فروش اثر بگذارد. از نظر من باید در کار تا رسیدن به مرحله آخر پایمردی کرد و اگر کاری را شروع می‌کنیم با قدرت شروع کنیم و تمام خطرها را بپذیریم. اگر کالایی را وارد می‌کنیم باید حرفی برای گفتن داشته باشد و بتوانیم از آن دفاع کنیم. یعنی کیفیت، قطعات مصرفی و قیمت آن‌ها بررسی و تایید شده باشد. من برای انتخاب تمام دستگاه‌ها وقت می‌گذارم، با نیروهای متخصص و فنی به بازدید کارخانه می‌روم. تمام دستگاه‌ها کنترل و بعد وارد می‌شوند. کیفیت را فدای قیمت نمی‌کنم و تمام قطعات را با کیفیت مناسب انتخاب می‌کنم. در واقع هنگام سفارش محصول از کارخانه‌ می‌توانید با قرار دادن لوگوی خودتان روی کالا، آن را با هر کیفیتی سفارش دهید اما ما تمام محصولات‌مان را به صورت اورجینال و با لوگوی اصلی وارد می‌کنیم. حتی ارزان‌ترین محصول ما هم‌ از نظر کیفیت در مقایسه با سایر شرکت‌ها حرف اول را می‌زند.

به عنوان یک بانوی کارآفرین، ایده راه‌اندازی شرکت از کجا در ذهن‌تان شکل گرفت؟

از زمان دانشجویی همیشه به این موضوع فکر می‌کردم که زنان باید استقلال مالی داشته باشند. از طرفی در یک خانواده ورزشکار به دنیا آمده بودم و از همان سال اول دانشگاه مربی‌گری تنیس انجام می‌دادم و در زمینه ورزش کار می‌کردم و به‌نوعی ورزشکار بودم. حتی می‌توانم بگویم حضور در مسابقات ورزشی روحیه جنگندگی تا رسیدن به هدف را در من ایجاد کرد؛ چراکه در بازار امروز و با شرایط کنونی یک زن بسیار سخت می‌تواند کار کند و به مراحل بالا برسد.

چه برنامه‌هایی برای توسعه شرکت دارید؟

ما خوشبختانه به هدف مرحله اول برنامه امسال رسیده‌ایم و آن هم خرید یک هکتار زمین برای انبار و ساخت سوله‌های سه‌هزار متری بود. سوله‌های کوچک‌تری هم برای احداث خط تولید در حال ساخت هستند. الان در قسمت باشگاهی سبد دستگاه‌های‌مان کامل است و مرحله بعدی ارائه دستگاه‌های خانگی و دادن نمایندگی به شهرستان‌هاست. این مرحله در حال اعتبارسنجی است و سپس به تمام کشور اطلاع‌رسانی می‌شود و کسانی که علاقه دارند در یک فراخوان اعلام می‌کنند، بررسی می‌شوند و بهترین‌ها در هر استان انتخاب می‌شوند تا به عنوان نماینده انحصاری ما در آن استان کار کنند. مزیتی که برای نمایندگان در نظر گرفته‌ایم این است که کالایی که به نمایندگی داده می‌شود در فروشگاه مرکزی ارائه نمی‌شود تا حقی از نماینده ضایع نشود. دنبال این هستیم که وقتی تابلوی بنفش‌رنگ ما بر سر در فروشگاهی بالا می‌رود، مشتری همان ضریب اطمینان خاطر را که قبلا از شرکت و دفتر مرکزی دریافت کرده حاصل نماید چراکه با اعتبارسنجی نمایندگان در سطح شرکت می‌ایستند. ما از امروز مهمان خارجی داریم و شرکت سوپر اسپرت آلمان برای مذاکرات نهایی وارد کشور می‌شوند و مدت چهار روز مهمان ما هستند. به این شرکت نشان داده‌ایم که ایران هم مارکت خوبی برای دستگاه‌های با‌کیفیت است و باشگاه‌های بزرگ می‌توانند از دستگاه‌های این شرکت استفاده کنند. با فروشی که داشتیم، این گروه مشتاق شد به ایران بیاید و ما را از نزدیک ببیند.

 preloader