مریم توکلیان : مشتریان خارجی بالقوه را به نمایشگاه آورده‌ایم


مریم توکلیان : مشتریان خارجی بالقوه را به نمایشگاه آورده‌ایم

دهمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، سیمان، بتن، عایق‌ها و ماشین‌آلات وابسته در حالی روز سشنبه 23 بهمن آغاز به کار کرد که به گفته مهندس مریم توکلیان، مدیرعامل شرکت آسیا پاسارگاد برگزارکننده این نمایشگاه، استقبال مشارکت‌کنندگان از نمایشگاه مناسب بوده، به‌طوری که در برخی سالن‌ها برگزارکنندگان با کمبود فضا برای تخصیص به مشارکت‌کنندگان مواجه شده‌اند.
این موضوع در شرایطی که بعضی از نمایشگاه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور با استقبال چندانی مواجه نشدند، نشان‌دهنده اهتمام شرکت‌های فعال در این حوزه برای بهره‌برداری از فرصت‌های نمایشگاهی است. مهندس مریم توکلیان که از معدود بانوان باتجربه و فعال در صنعت نمایشگاهی کشور است، در گفت‌و‌گو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه درباره برگزاری این نمایشگاه اطلاعات سودمندی داده‌است.

در این دوره از نمایشگاه چند مشارکت‌کننده داخلی و خارجی در چه سالن‌هایی و در چند متر مربع فضای نمایشگاهی حضور دارند؟
در این دوره از نمایشگاه ١۵٣ شرکت داخلی و خارجی، در سالن‌های ۵،۶،٧،٢٧ با متراژ ١٢ هزار متر مربع حضور دارند.

میزان مشارکت شرکت‌ها در نمایشگاه امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقبال از نمایشگاه امسال مناسب تلقی می‌شود، به‌حدی که با کمبود فضا در برخی سالن‌ها مواجه بودیم. تفکیک گروه کالایی مناسبی هم در سالن‌ها انجام دادیم که باعث سهولت در امر بازدید غرفه ها برای مخاطبان و نیز هدفمندی مذاکرات می‌شود.

نمایشگاه شما در سال جاری بر چه محور و شعاری متمرکز است؟
امسال شعار خود را بر «حمایت از کالای ایرانی و توسعه صادرات» قرار داده‌ایم.

با توجه به مسائل اقتصادی در سالن جاری، نمایشگاه قیر و آسفالت چگونه می‌تواند در امر بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف به شرکت‌های فعال در این حوزه کمک کند؟
با توجه به شرایط اقتصادی، اول جذب بازدیدکننده خارجی را در نظر داشتیم که عمدتا از کشورهای هدف صادراتی و به‌صورت کاملا هدفمند دعوت شده‌اند. دوم با توجه به اینکه اکثر کارخانه‌ها با مشکلاتی در تامین مواد اولیه مواجه شده‌اند، کارگزارانی را به نمایشگاه دعوت کردیم که بی واسطه می‌توانند در تامین مواد اولیه با قیمت‌های بسیار مناسب آنان را یاری نمایند و تصور می‌کنم با همین دو بخش رسالت و وظیفه خودمان را در پاسخ به نیاز مشارکت‌کنندگان انجام داده‌ایم. به هر حال ما در شرایط اقتصادی کنونی تمام تلاش خودمان را بر پایه این باور قرار دادیم که صنایع پایین‌دستی پالایشگاه‌ها و همچنین بخش راه، عمران و ساختمان کشور را چه در بخش داخلی و چه در بخش صادرات حمایت کنیم. امیدوارم که ره‌آورد این نمایشگاه انتظارات مشارکت‌کنندگان ما را برآورده کند.

در سال گذشته زیرمجموعه‌های جدیدی از صنایع پایین‌دستی نفت به گروه کالایی نمایشگاه اضافه شدند، آیا امسال تغییراتی در گروه کالایی نمایشگاه دارید؟
امسال بخش سیمان و بتن را که مانند حلقه مفقوده این نمایشگاه بود، اضافه کردیم و با توجه به اینکه در بخش راهسازی در کشورهای پیشرفته دنیا بتن و آسفالت توامان یا به‌صورت جایگزین به‌کار برده می‌شوند، فکر می‌کنم قدمی بسیار مناسب در راستای توسعه این رویداد مهم و استراتژیک برداشتیم.

 preloader